Elk zijn talent

Camillus werkt aan talent

De eerste stap om een talent te ontwikkelen, is het ontdekken ervan!

Sommige talenten zijn direct zichtbaar, maar andere zijn nog heel klein of liggen onder een dikke laag stof.

Als school vinden wij het belangrijk dat de kinderen de kans krijgen om hun sterke punten te ontdekken. Op regelmatige tijdstippen mogen ze werken op de 9 verschillende eilanden van de talentenarchipel.

Een archipel is een verzameling van allemaal eilanden, die samen een mannetje vormen. Elk eiland heeft een bijzondere vorm en een bijzondere betekenis.

Er valt heel wat te beleven op de verschillende eilanden, maar onze kinderen worden ook uitgedaagd om aan te geven wat ze graag op een eiland doen, of wat ze er nog zouden willen doen. Samen komen ze op heel wat idee├źn, waar je als volwassene niet aan denkt!

Ze ontdekken zelf dat ze toch wel meer talenten hebben dan ze zelf denken!

Talentenarchipel

Taaleiland: lezen, schrijven, praten & luisteren, vragen stellen, toneel, rijmen...

Beeldeneiland: schilderen, tekenen, kleuren, knutselen, bouwen, bloemschikken,...

Muziekeiland: zingen, muziek maken, ritme, dansen, muziekinstrument bespelen, liedjes maken, spelen met klanken...

Beweegeiland: turnen, zwemmen, klimmen, springen, skaten, in de speeltuin spelen...

Fijneiland: schoonschrift, tekenen, puzzelen, poppenkleren aandoen, fruit schillen, verven...

Sameneiland: zorgen voor elkaar, conflicten oplossen, rollenspel, afspraken maken...

Wereldeiland: techniek, proefjes doen, natuur, ontdekken, dieren, koken, bakken...

Denkeiland: vraagstukken, rekenen, puzzelen, logica, tijd en ruimte, schema's, logica...

Wil- en durfeiland: plannen maken, uit je fouten leren, weten wat je wil...